Jumaat, 8 Mei 2015

Kebaikan ALFALFA COMPLAX

Assalamualaikum..

Ramai lagi di kalangan kita yg mengalami masalah pencernaan yg tidak lancar.

Kenapa?....sebb dalam usus kita terlalu banyak sisa dan bahan makanan yg masih melekat di dinding usus, bayangkan saluran usus kita yg panjang dan berlekuk-lekuk tu.......agak-agak kita la kan,boleh tak di cuci dengan minum air panas atau suam?.....nak telan serbuk pencuci atau klorok x boleh.....huhu😷

Ni bayangan je.....ok contoh lagi cuba bayangkan singki rumah kita,singki tu memang la kita boleh cuci, cam mana pulak dengan saluran paip singki tu?
Cuba bukak tengok...😟
Geli kan?....dengan lemak dan sisa makanan yg terlekat, kalau lama tak cuci dan buang,mesti singki kita akan tersumbat dek kerana banyaknya sisa buangan kat saluran tu.

Begitulah jugak dengan usus kita,bertahun-tahun kita makan dan minum macam-macam,tanpa kita sedari dah banyak sisa dan toksik yg terkumpul kat saluran usus kita.

Sanggup ke kita tunggu sampai jadi barah atau jadi penyakit usus lain....tahu tak?
Penyakit yg lain macam darah tinggi, diabetis, kolestrol tinggi, gastrik dan apendik juga datangnya dari usus yg tidak dicerna dengan betul.

Sebab itu lah kita kena mengambil inisiatif untuk menjaga usus kita supaya sihat,bila usus dan toksik dalam badan kita sudah dibersihkan, darah yg mengalir dalam badan kita pun akan lancar dan kolestrol pun dapat di kurangkan,

Jadi sesapa yg bercadang nak kurus tu akan makin senang lah untuk mengurangkan berat badan, sebab usus dah di bersih dan pembuagan pun menjadi lancar.

Sape setuju dengan apa yg saya tulis ni sila angkat tangan..🙋🙋

.7 kebaikan alfalfa untuk badan

1. dapat mencuci usus,hati dan darah - ALFALFA COMPLAX adalah sejenis tumbuhan yg beralkali yg boleh mengembalikan keseimbang badan yg berasid, membersihkan hati, kolon dan darah.

2. Dapat merawat alahan seperti kulit yg sensitif, resdung, kurap, eczema dan masalah kulit yg lain.

3. Baik untuk perubahan patologi dalam badan usus dan perut, memperbaiki saluran penghadaman seperti kembung, gastrik dan sembelit.

4. Dapat menyingkirkan lemak dan kolestrol - kajian klinikal membuktikan, pengambilan alfalfa dalam jangka panjang akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol dan mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi.

5. Melawan tumor atau kenser - kajian juga mendapati, memakan 30-50 biji alfalfa sehari dapat mengalkali kan badan, dengan itu dapat membaiki sel-sel kenser dan membuang tumor.

6. Melegekan keletihan badan,merawat penyakit sendi dan artritis.

7. Mencantikkan kulit dan merawat kulit yg berjerawat, kerana toksik didalam badan yg menyebabkan darah kita kotor dan jerawat juga senang tumbuh di muka dan belakang badan dan bisul juga akan terjadi.

Anda membuat pilihan yg betul bila memilih produk alfalfa shaklee untuk menjaga usus anda.

Shaklee juga ada mencipta produk membuang toksik yg lain seperti :

Herb-lax untuk melancarkan pembuangan,
Dtx complax untuk membuang toksik di dalam hati.

P\s: Disini Jika anda ingin mencuba mana-mana set kesihatan yg lain, anda boleh pm atau wahtssp saya di no 018-3193523 atau
email di: wanzakiah82@gmail.com

Selamat mencuba produk kesihatan shaklee yg terbukti selamat,berkesan dan semulajadi.

Wassalam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan