Selasa, 14 Januari 2014

kesan sampingan atau krisis pemulihan

Assalamualaikum.......
Sesetengah orang akan mengalami kesan sampingan bila mengambil sesuatu makanan atau sesuatu produk,
kalau makanan munkin kita akan panggil alahan.....tak boleh makan seefood,alah pada kekacang,alah pada beberapa sayur,makanan berMSG macam makanan segera dan munkin banyak jenis lagi.
Bagi pengguna produk kesihatan,kecantikan atau makanan tambahan....memang akan ada kesan sampingannya,kerana sesetengah produk mungkin x sesuai dengan sesetengah orang.simptom-simptom ini kelihatan seperti penyakit,tapi sebenarnya tidak.

Bagi yang mengambil vitamin shaklee,pasti ada yang dah mengalami kesan sampingan kan?
sewaktu jangka masa penyesuaian,ada kemungkinan penyakit-penyakit yg pernah dilalui atau dah ada sekarang akan jd lebih teruk selepas pengambilan suplimen...tapi jangan risau,kerana ia berlaku cuma beberapa hari saja.....tubuh yg lemah akan mengambil masa untuk pulih.

Keadaan ini disebabkan oleh toksik yg telah bertimbun terkumpul di dalam badan kita untuk jangka waktu yg lama....usia kita ni makin meningkat,banyak benda dah masuk dalam badan kita ni,sisa makanan,makanan berkimia,lemak,pengambilan ubat-ubatan,antibiotik di tambah pula dengan stres,kurang tidur,rehat tidak cukup dan pencemaran udara.....semua tu dah terkumpul banyak dalam badan,ada juga yg beranggapan toksik akan keluar menerusi najis,memang keluar tapi sikit je.....

Dengan pengambilan suplimen atau makanan tambahan,membantu menyahkan toksik dalam badan,mempertingkatkan sistem imum badan kita dan mengawal kesihatan organ-organ dalaman.di waktu jangkamasa krisis pemulihan berlaku,banyakkan minum air kosong,rehat secukupnya dan makanlah lebih buah dan sayur-sayuran,selagi mana kita memahami ini adalah simptom pemulihan,kita akan mudah melalui fasa ini.

Saya akan senaraikan katogeri masaalah kesihatan dengan simptom yg di alami.....

\simptom- mata merah,gatal,berair dan bertahi mata.
masaalah-
               toksik tinggi di jantung,jantung sedang mengawal selia,emosi tidak teratur,stres,keresahan,keasidan               tubuh yg tinggi.

simptom-hidung dan tekak-selseme,bersin,tekak kering,hidung tersumbat,batuk,sakit tekak.
masaalah-
              toksik tinggi di peparu,proses detoksifikasi oleh tekak,sedang mengawal selia proses akibat peparu               yg lemah,jika demam berlarutan jangan berhenti ambil vitamin dan jumpa dokter,jika tekak kering,sakit tekak atau batuk,banyakkan minum air.

simptom-sakit sendi,tumit,bahu,kebas tapak kaki dan tangan,ibu jari kaki gatal.
masaalah-
              peredaran darah yg lemah,metabolisma yg lemah,sakit sendi munkin kerana sendi mengalami tekanan atau cedera,gout dan ginjal yg lemah.mengambil makanan yg tinggi MSG,makanan berkimia dan pengambilan ubat-ubatan.

simptom-sakit kepala,pening,teramat pening,sakit depan dan belakang kepala.
masaalah-
              mengawal selia anemia atau tekanan darah tak setabil.akibat stres mental,tekanan darah tinggi,mungkin maigrain,peredaran darah yg lemah.

simptom-kencing kerap,mengandungi bahan berserbuk,warna kencing keruh kuning,kencig mengandungi darah.
masaalah-sisa berlebihahan dalam ginjal,pengeluaran batu karang dari dalam ginjal,ditoksifikasi sedang berlangsung,ini normal bila memulakan pengambilan suplimen,tubuh sedang mengalami penyesuaian,minum air dengan banyak.
batu karang atau ginjal rosak,ambil lebih alfalfa,omega guard dan lesithin.

banyak lagi simptom2 lain yg tak dapat saya paparkan disini....tapi walau apa pun krisis penyembuhannya,ia hanyalah untuk sementara dan teruskan mengambil suplimen dan banyakkan minum air kosong sekurang-kurangnya 2 liter sehari.anda pasti akan merasa keberkesanannya.
perlulah di ingat vitamin bukanlah ubat,ia adalah makanan tambahan untuk mencukupkan nutrisi badan yg kurang dalam badan.
sentiasalah berdoa dan bertawakal kepada Allah yg mencipta segalanya......inshaallah...

*produk ini tidak bertujuan untuk mendianosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit......

wan zakiah Shaklee ID;1070322
wanzakiah82@gmail.com
www.facebook/sani_zakiah@yahoo.com
hpon;0183193523
             

Tiada ulasan:

Catat Ulasan