Jumaat, 8 Mei 2015

Kebaikan ALFALFA COMPLAX

Assalamualaikum..

Ramai lagi di kalangan kita yg mengalami masalah pencernaan yg tidak lancar.

Kenapa?....sebb dalam usus kita terlalu banyak sisa dan bahan makanan yg masih melekat di dinding usus, bayangkan saluran usus kita yg panjang dan berlekuk-lekuk tu.......agak-agak kita la kan,boleh tak di cuci dengan minum air panas atau suam?.....nak telan serbuk pencuci atau klorok x boleh.....huhu😷

Ni bayangan je.....ok contoh lagi cuba bayangkan singki rumah kita,singki tu memang la kita boleh cuci, cam mana pulak dengan saluran paip singki tu?
Cuba bukak tengok...😟
Geli kan?....dengan lemak dan sisa makanan yg terlekat, kalau lama tak cuci dan buang,mesti singki kita akan tersumbat dek kerana banyaknya sisa buangan kat saluran tu.

Begitulah jugak dengan usus kita,bertahun-tahun kita makan dan minum macam-macam,tanpa kita sedari dah banyak sisa dan toksik yg terkumpul kat saluran usus kita.

Sanggup ke kita tunggu sampai jadi barah atau jadi penyakit usus lain....tahu tak?
Penyakit yg lain macam darah tinggi, diabetis, kolestrol tinggi, gastrik dan apendik juga datangnya dari usus yg tidak dicerna dengan betul.

Sebab itu lah kita kena mengambil inisiatif untuk menjaga usus kita supaya sihat,bila usus dan toksik dalam badan kita sudah dibersihkan, darah yg mengalir dalam badan kita pun akan lancar dan kolestrol pun dapat di kurangkan,

Jadi sesapa yg bercadang nak kurus tu akan makin senang lah untuk mengurangkan berat badan, sebab usus dah di bersih dan pembuagan pun menjadi lancar.

Sape setuju dengan apa yg saya tulis ni sila angkat tangan..🙋🙋

.7 kebaikan alfalfa untuk badan

1. dapat mencuci usus,hati dan darah - ALFALFA COMPLAX adalah sejenis tumbuhan yg beralkali yg boleh mengembalikan keseimbang badan yg berasid, membersihkan hati, kolon dan darah.

2. Dapat merawat alahan seperti kulit yg sensitif, resdung, kurap, eczema dan masalah kulit yg lain.

3. Baik untuk perubahan patologi dalam badan usus dan perut, memperbaiki saluran penghadaman seperti kembung, gastrik dan sembelit.

4. Dapat menyingkirkan lemak dan kolestrol - kajian klinikal membuktikan, pengambilan alfalfa dalam jangka panjang akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol dan mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi.

5. Melawan tumor atau kenser - kajian juga mendapati, memakan 30-50 biji alfalfa sehari dapat mengalkali kan badan, dengan itu dapat membaiki sel-sel kenser dan membuang tumor.

6. Melegekan keletihan badan,merawat penyakit sendi dan artritis.

7. Mencantikkan kulit dan merawat kulit yg berjerawat, kerana toksik didalam badan yg menyebabkan darah kita kotor dan jerawat juga senang tumbuh di muka dan belakang badan dan bisul juga akan terjadi.

Anda membuat pilihan yg betul bila memilih produk alfalfa shaklee untuk menjaga usus anda.

Shaklee juga ada mencipta produk membuang toksik yg lain seperti :

Herb-lax untuk melancarkan pembuangan,
Dtx complax untuk membuang toksik di dalam hati.

P\s: Disini Jika anda ingin mencuba mana-mana set kesihatan yg lain, anda boleh pm atau wahtssp saya di no 018-3193523 atau
email di: wanzakiah82@gmail.com

Selamat mencuba produk kesihatan shaklee yg terbukti selamat,berkesan dan semulajadi.

Wassalam...

Rabu, 28 Januari 2015

Hello, I wanted to share this unique Islamic app with you. It's called Asma Ul Husna, which means Allah's beautiful names. It has many cool features that help you memorize Allah's 99 names and their meanings. Plus it has loads of Islamic knowledge. It's a must download for all Islamic brothers and sisters. To download it just click the following link. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Apptriple.Namesofallah.Asmaulhusna

Khamis, 28 Ogos 2014

SET KESUBURAN SHAKLEE...

ASSALAMUALAIKUM...

Anak adalah anugerah dari ALLAH yg tak ternilai sekali....ramai orang yg masih lagi tidak di beri rezki untuk memiliki cahaya mata sendiri.

seorang anak ibarat cahaya yg bersinar di dalam keluarga.....inshaallah jika kita berusha dan berdoa pasti akan di perkenan kan hajat kita.

ALLAH tidak akan menguji hambanya dengan sesuatu ujian yg tidak dapat hamba nya tanggung,melainkan dia tahu yg hambanya mampu untuk menanggungnya.



SET KESUBURAN SHAKLEE....

disini saya bahagikan set untuk suami dan set untuk isteri,terpulang kepada anda,sama ada nak cuba set lengkap atau set bajet.

mengikut kesesuaian masing-masing...ada jugak yg nak cuba dulu sesuai ke tidak dengan badan dan keperluan.

UNTUK ISTERI :

* GLA complax -  mengimbangi hormon dan menurunkan paras kolestrol,ianya antioksida semulajadi dan mengandungi omega-6,
mengawal selia hormon wanita,membaiki simptom PMS seperti kesakitan,mood swing,retensi air dan sakit payudara.

* alfalfa complax - kaya dengan mineral dan nutrisi,menyah toksik yg terkumpul dalam badan,untuk pembersihan usus dan darah,penting untuk tenaga.

*B-complax - menukarkan makanan kepada tenaga,anti stres dan penting untuk pembetukan janin bila hamil.

*ESP atau energizing soy protin - protin adalah sumber yg boleh membekalkan tenaga,menyuburkan kesihatan kulit,kuku,rambot dan otot,
penting untuk tumbesaran kanak-kanak,ibu yg menyusukan anak dan bagus untuk memulihkan keskitan.

CADANGAN UNTUK SUAMI,

*zinc complax -

*vitamin-E -

*B-complax-






Jumaat, 25 Julai 2014

USAHA TANGGA KEJAYAAN.

apakah pendapat anda bila tengok gambar ni?agak-agak faham tak?
kalau faham bagus lah....
jangan pernah mengalah dengan apa yg kita kerjakan,buat bersungguh-sungguh,
hasilnya lambat tak apa,asalkan kita buat secara berterusan,
macam dalam gambar ni.


kalau kita nak berjaya itu lah yg perlu kita buat,berusaha......berusaha.....dan berusaha.....percaya lah,kejayaan pasti milik kita.

semua jutawan yg berjaya pun mereka berusaha untuk mencapai kejayaan yg mereka kecapi sekaran.bukan mudah untuk berjaya....jangan mudah terpedaya dengan iklan-iklan yg menjanjikan pulangan yg lumayan dalam waktu yg singkat.

tak ada yg mudah dalam hidup ni....allah bagi kehidupan untuk kita supaya kita berusaha untuk meneruskan kehidupan kita dibuminya ini..

siapa yg berusaha dia yg berjaya....manjadda wajada...

untuk membaca dan muat turun ebook sorryboss ni boleh klik dibawah...

www.ebookniaga.com/sorryboos/sanizakiah

pastikan anda baca kalau nak berjaya.....

hubungi saya wan zakiah untuk bertanya masaalah kesihatan,untuk membeli vitamin shaklee atau berminat ingin join bisnes shaklee.
Hubungi saya - 018-3193523.

Anda akan di masukkan ke dalam kumpulan MFMS yg paling the best di malaysia.


Jumaat, 18 Julai 2014

KISAH SUAMI ISTERI YG TAAT KEPADA ALLAH

Assalamualaikum dan bismillahirrahmanirrahim...

Kisah ini telah di ceritakan oleh seorang sahabat saya,ini adalah kisah sebenar datuk dan nenek nya.
Sebelum saya ceritakan dengan lebih lanjut,suka saya katakan disini,

bila baca kisah ini jadikan lah ianya sebagai pengajaran yg berguna untuk kita,supaya kita lebih dekat dengan yg maha pencipta.

Inshaallah...bila kita sentiasa dekat dengan-nya,apa pun yg kita kerjakan atau apa yg kita inginkan pasti akan tercapai dengan mudah.
-----------------------------------------------------------------------
Saya rasa terpanggil untuk kongsikan kisah ni kerana saya tertarik dengan cerita kawan saya,
Tentang cara hidup atok dan neneknya semasa hayat mereka.....

Permulaan perbualan kami berkisar tentang buat pahala di bulan ramdhan,tentang cerita seorang lelaki yg tak pandai baca al-quran tapi bila lelaki tu meninggal kuburnya bercahaya menyuluh ke langit...subhanallah.

Dan lepas tu kawan saya teringat kisah tentang atok dan neneknya semasa hayat mereka,dia cerita....

Atok dan neneknya memang pandai cari duit,harta yg mereka ada memang banyak....
rumah sewa berbelas buah,ladang kelapa sawit berekar-ekar,tanah,kebun buah,syelet penginapan
dan pendek kata anak-anak mareka yg 4 orang tu bakal dapat warisan yg banyak bila mereka meninggal.(memang banyak pun)

Atok dan neneknya memang berniat buat harta banyak2 tu sebb nak bagi kat anak-anak mereka,
Sebb tak nak anak-anak mereka hidup susah nanti.....mulianya niat mereka tu.
Atok nya meninggal lebih awal dari neneknya....tapi di hayat hidup atoknya sehari-hari sentiasa diisi dengan sesuatu yg berfaedah,

Mengaji hampir setiap hari,sembahyang jemaah tak pernah pun tinggal,walau sibuk macam mana pun,bersedekah dan baik dengan semua orang.

pendengaran nya dah tak berapa jelas tapi matanya tetap lagi terang,tak ada penyakit apa pun dan atoknya meninggal semasa umur atoknya dah seratus tahun lebih.

Petapa allah begitu menjaga beliau semasa hayat dan semoga roh nya pun ditempatkan bersama-sama orang yg allah sayang.

Neneknya pun sama jugak,suka menderma....bila dapat keuntungan dari sewa rumah dan kelapa sawit,nenek dia pasti akan simpan bahagian keuntungannya untuk di dermakan ke rumah anak yatim.

Sentiasa mengaji al-quran,kerap pergi bersembahyang jemaah di surau.

Bila difikir balik apa yg kawan saya cerita tu,tentang kehidupan atok dan neneknya....tak mustahil kenapa allah murahkan rezki mereka.

Sebb mereka buat apa yg allah suruh,tinggal apa yg allah larang,cari rezki halal dan berniat untuk kebahagiaan dan kesenangan anak-anak.

Yg paling menarik ialah semasa hayat terakhir neneknya nak meninggal amat lah mudah.
Dia pergi semasa masih memakai telekong solat,selepas mengadu sakit dada dan rasa dahaga,masa tu dia sedang mengaji al-quran.

Selepas minum air tak lama lepas tu neneknya tak sedarkan diri,...disaksikan emak kepada kawan saya dan seorang yg di upah menjaga neneknya.dalam tidak sedarkan diri tu lah neneknya pergi menghadap ilahi,mudahnya dia meninggal.

Semoga roh arwah diterima disisi allah bersama mereka yg diberkati.

ingatlah ye....kita hidup di dunia ni sementara je,lakukanlah apa pun dalam hidup asalkan ianya halal untuk kesenangan didunia dan dalam waktu yg sama sentiasa mengumpul pahala untuk bekalan di akhirat kelak.....mashaallah....subhanallah...

Pengajarannya disini....niat kita untuk kaya dan berjaya tu kena lah betul,bukan nak tunjuk kat orang.
Disamping tu isilah masa yg kita ada dengan membaca al-quran dan tafsirnya supaya kita faham isi al-quran tu.

Jangan berkira untuk bersedekah walau pun sedikit,pasti allah akan balas yg setimpal dengan apa yg kita dermakan.

Kisah ni membuatkan saya terfikir,nak berjaya bukan lah mudah....tapi bila kita buat dengan ikhlas dan bersungguh kerana allah dan untuk keluarga...kita tak akan rasa kesusahannya.

kita akan jadi lebih seronok,sebab dalam waktu yg sama kita dapat tolong ramai orang susah.....kita rasa seronok sebab apa yg kita usaha kan selama ni makin berjaya dan berjaya.

makin kaya makin baik aklak kita,makin berjaya makin dekat kita dengan allah....itu lah sebenarnya yg di katakan rezki yg di berkati allah,rezki yg mendapat rahmat dari allah....

Cuba lah kita renungkan bersama....wallahua'lam.....

Alfatihah untuk arwah atok dan nenek..
(Saya tak tanya nama atok dan nenek kawan saya tu)

--------------------------------------------------------------------------
wan zakiah binti wan abdullah
ID shaklee ; 1070322
email ;wanzakiah82@gmail.com
tel /wassap ; 018-3193523
fb ; sani zakiah

Ahad, 25 Mei 2014

KELEBIHAN MENJADI AHLI SHAKLEE.

ASSALAMUALAIKUM SEMUA...

Kali ni saya nak kongsikan sesuatu yg ramai orang nak tahu bila dah mendaftar jadi ahli shaklee....iaitu KELEBIHAN MENJADI AHLI SHAKLEE.


Ok..bila anda sudah sah menjadi ahli shaklee yg berdaftar,anda layak untuk di masukkan ke group rahsia shaklee di facebook,wassap dan instagram berkumpulan.

dalam kumpulan rahsia ini,anda akan di ajar oleh mentor2 shaklee yg terdiri dari master-master yg dah berpengalaman dalam perniagaan shaklee,...jangan bimbang,anda tidak akan dibiarkan berseorangan.

banyak ilmu dan info yg akan dikongsikan dalam kumpulan rahsia ni,...bukan tu je kelebihannya,anda akan dapat;-

-membeli produk dengan harga ahli 
-layak untuk di jemput ke seminar2 yg ditaja oleh sharikat.
-boleh menyertai program tajaan antara bangsa,
-mendapat bonus peribadi bulanan dari shaklee,jika layak.
-layak untuk perlantikan ke supervisor,
-boleh menaja oran lain.

jika anda sudah naik ke pangkat supervisor dan anda sudah mempunyai ahli kumpulan dibawah anda,anda sudah menjadi seorang pemimpin.



pangkat supervisor dan keatas layak mendapat faedah-faedah ini;-

-bonus kepimpinan akan di bayar oleh shaklee setiap bulan jika layak,
-bonus program insentif istimewa juga akan dibayar oleh shaklee jika layak,
-layak menyertai program subsidi kereta shaklee,
-menyertai seminar,persidangan dan konvensyen,
-layak menyertai program insetif tambahan yg akan di umum kan dari masa ke semasa,
-dan pengiktirafan peribadi dalam dalam penerbitan shaklee,majlis penganugerahan dan konvensyen shaklee.

kat sini saya kongsikan sedikit sebanyak tentang faedah yg anda akan dapat dalam bisnes shaklee,itu terpulang kepada usaha anda selepas itu,dengan bimbingan dari mentor-mentor.anda pasti akan berjaya.....anda buat anda dapat.

walau pun shaklee adalah bisnes MLM tapi ia berbeza dengan MLM yg kita biasa dengar atau yg pernah anda sertai,

shaklee tidak memaksa anda untuk mengeluarkan modal ratus atau ribu ringgit untuk membeli produk,anda hanya mengeluarkan modal rm75 untuk mendaftar,itu je.

modal paling mahal adalah sekeping hati yg cekal untuk mengubah kehidupan menjadi lebih baik dan dirahmati allah.

modal rm75 itu ialah kos untuk bag member kit yg akan dihantar kerumah anda dan termasuk rm10 kos penghantaran,tapi jika anda pergi sendiri mendaftar di branh shaklee yg terdekat dengan anda,anda cuma membayar rm65 sahaja.

setakat ini dulu perkongsian saya untuk hari ini....sebarang pertanyaan boleh komen di sini atau mesej saya di;-

facebook;sani zakiah
email;wanzakiah82@gmail.com
018 3193523

semoga anda kaya dan berjaya.......

tiga perkara yg anda harus tahu tentang produk shaklee ialah...ia selamat,halal dan semula jadi.


produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis,merawat,mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

Selasa, 14 Januari 2014

kesan sampingan atau krisis pemulihan

Assalamualaikum.......
Sesetengah orang akan mengalami kesan sampingan bila mengambil sesuatu makanan atau sesuatu produk,
kalau makanan munkin kita akan panggil alahan.....tak boleh makan seefood,alah pada kekacang,alah pada beberapa sayur,makanan berMSG macam makanan segera dan munkin banyak jenis lagi.
Bagi pengguna produk kesihatan,kecantikan atau makanan tambahan....memang akan ada kesan sampingannya,kerana sesetengah produk mungkin x sesuai dengan sesetengah orang.simptom-simptom ini kelihatan seperti penyakit,tapi sebenarnya tidak.

Bagi yang mengambil vitamin shaklee,pasti ada yang dah mengalami kesan sampingan kan?
sewaktu jangka masa penyesuaian,ada kemungkinan penyakit-penyakit yg pernah dilalui atau dah ada sekarang akan jd lebih teruk selepas pengambilan suplimen...tapi jangan risau,kerana ia berlaku cuma beberapa hari saja.....tubuh yg lemah akan mengambil masa untuk pulih.

Keadaan ini disebabkan oleh toksik yg telah bertimbun terkumpul di dalam badan kita untuk jangka waktu yg lama....usia kita ni makin meningkat,banyak benda dah masuk dalam badan kita ni,sisa makanan,makanan berkimia,lemak,pengambilan ubat-ubatan,antibiotik di tambah pula dengan stres,kurang tidur,rehat tidak cukup dan pencemaran udara.....semua tu dah terkumpul banyak dalam badan,ada juga yg beranggapan toksik akan keluar menerusi najis,memang keluar tapi sikit je.....

Dengan pengambilan suplimen atau makanan tambahan,membantu menyahkan toksik dalam badan,mempertingkatkan sistem imum badan kita dan mengawal kesihatan organ-organ dalaman.di waktu jangkamasa krisis pemulihan berlaku,banyakkan minum air kosong,rehat secukupnya dan makanlah lebih buah dan sayur-sayuran,selagi mana kita memahami ini adalah simptom pemulihan,kita akan mudah melalui fasa ini.

Saya akan senaraikan katogeri masaalah kesihatan dengan simptom yg di alami.....

\simptom- mata merah,gatal,berair dan bertahi mata.
masaalah-
               toksik tinggi di jantung,jantung sedang mengawal selia,emosi tidak teratur,stres,keresahan,keasidan               tubuh yg tinggi.

simptom-hidung dan tekak-selseme,bersin,tekak kering,hidung tersumbat,batuk,sakit tekak.
masaalah-
              toksik tinggi di peparu,proses detoksifikasi oleh tekak,sedang mengawal selia proses akibat peparu               yg lemah,jika demam berlarutan jangan berhenti ambil vitamin dan jumpa dokter,jika tekak kering,sakit tekak atau batuk,banyakkan minum air.

simptom-sakit sendi,tumit,bahu,kebas tapak kaki dan tangan,ibu jari kaki gatal.
masaalah-
              peredaran darah yg lemah,metabolisma yg lemah,sakit sendi munkin kerana sendi mengalami tekanan atau cedera,gout dan ginjal yg lemah.mengambil makanan yg tinggi MSG,makanan berkimia dan pengambilan ubat-ubatan.

simptom-sakit kepala,pening,teramat pening,sakit depan dan belakang kepala.
masaalah-
              mengawal selia anemia atau tekanan darah tak setabil.akibat stres mental,tekanan darah tinggi,mungkin maigrain,peredaran darah yg lemah.

simptom-kencing kerap,mengandungi bahan berserbuk,warna kencing keruh kuning,kencig mengandungi darah.
masaalah-sisa berlebihahan dalam ginjal,pengeluaran batu karang dari dalam ginjal,ditoksifikasi sedang berlangsung,ini normal bila memulakan pengambilan suplimen,tubuh sedang mengalami penyesuaian,minum air dengan banyak.
batu karang atau ginjal rosak,ambil lebih alfalfa,omega guard dan lesithin.

banyak lagi simptom2 lain yg tak dapat saya paparkan disini....tapi walau apa pun krisis penyembuhannya,ia hanyalah untuk sementara dan teruskan mengambil suplimen dan banyakkan minum air kosong sekurang-kurangnya 2 liter sehari.anda pasti akan merasa keberkesanannya.
perlulah di ingat vitamin bukanlah ubat,ia adalah makanan tambahan untuk mencukupkan nutrisi badan yg kurang dalam badan.
sentiasalah berdoa dan bertawakal kepada Allah yg mencipta segalanya......inshaallah...

*produk ini tidak bertujuan untuk mendianosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit......

wan zakiah Shaklee ID;1070322
wanzakiah82@gmail.com
www.facebook/sani_zakiah@yahoo.com
hpon;0183193523