Sabtu, 12 Oktober 2013

Pertama kali menggunakan shaklee

Assalamualaikum..... Bismilahhirahmanirrahim....

Seminggu baru beli omega , beli pun sebab nak cuba bagi kat anak , tak sangka pulak anak yg sulung umur 3 tahun,mudah pulak makan vitamin omega tu.
Lain kali nak cuba alfalfa ngan vitamin c dia pulak.beli sikit-sikit ikut bajet.
nak cuba ambik esp takut ada kesan pada anak yg menyusu sbb dia alah pada soya,nanti anak besar sikit baru nk beli esp tu.

cakap fasal shaklee ni teringin jugak nak buat biznes . walau pun tak pernah berbisnes pun sebelum ni,tp x daftar lagi semangat berniaga tu memang dah ada.
ya lah dok umah pun boring jugak tiap2 hari melayan kerenah anak2.

inshaAllah nak tengok kesan dulu macam mana,hari tu baru beli set resdung....dah 3 hari guna,tak tahu lah kenapa bersin dan selsema teruk sangat sekarang ni.rasa nak tercabut hidung ni , hingus pun banyak keluar.

tapi hari pertama guna tu , bangun esok pagi nya best sangat rasa badan , bangun pun tak letih bertenaga je happy je rasa...memang pelik...kenapa agaknya ye?ke tak sesuai?

tapi hati ni rasa nak teruskan mengambil set resdung ni , mungkin ni cuma kesan sementara je kot , baru 3 hari makan....kalau seminggu tak baik jugak kena berhenti ambil vitamin ni.
ok kita tengok lah nanti ye.....jumpa lagi di lain entri..


(Dua bulan kemudian)

  • SELEPAS DUA BULAN MENGGUNA SHAKLEE

.
Dah lama tak menulis , almaklum la tak berapa nak serius menulis ni tu yg jadi malas tu...
sebenarnya menulis dalam blog ni pun salah satu cara untuk kita dekat dengan pembaca di luar sana yang nk tahu lebih lanjut lagi tentang produk shaklee ni.

Pejam celik pejam celik dah dua bulan lebih aku guna produk shaklee ni,mula dari omega guard,alfalfa,vitamin-C,B-complex (SET RESDUNG) dan yang terbaru ESP.

semuanya memang memuaskan hati dan begitu serasi dengan badan,bukan saja membantu memberi tenaga dan mencerdaskan badan,ia juga membantu dalam mengeluarkan toksik yang dah lama terkumpul dalam badan aku ni.


Badan pun rasa lebih ringan dan yg paling best resdung dah makin baik,dah kurang bersin bila terhidu belacan atau budu.
Dak kurang bersin bila sapu sampah,mengemas rumah atau tempat yg berhabok....gatal hidung pun dah tak ada dah.
Serangan asma pun dah kurang kena,setakat ni tak pernah ambik inheler dan ubat asma lagi.
Anak yg menyusu pun nampak makin cergas,tidor pun nyenyak dan semenjak saya ambik shaklee ni anak saya yg menyusu,tak pernah kena demam lagi...
Alhamdulillah....kami anak beranak rasa makin sihat.
Walau pun suami saya jarang ambik vitamin shaklee ni,tapi dia dapat rasa kesan vitamin tu,walau pun dia jarang ambil.
KEBAIKAN DAN KELEBIHAN ALFALFA COMPLAX.
Ni nak cerita sikit fasal alfalfa yang memang menjadi salah satu produk paling popular dalam shaklee.....
-Alfalfa kaya dengan nutrisi dan mineral,
-Mengandungi enzim penting untuk penghadaman makanan,
-Melegakan rasa kebas dan sakit sendi,
-Mengurangkan toksik dan merendahkan kolestrol.
-ia juga bagus untuk menguruskan badan,
-mengurangkan keputihan yg teruk bagi sesetengah wanita,
-alfalfa juga membantu memperbanyak kan susu badan bagi ibu-ibu yg menyusu,wanita yg tak menyusu tu tak payah la takut ye...susu anda tidak akan keluar pun kalau ambik alfalfa ni,jadi tak payah risau.
Alfalfa ada dalam;
-set resdung,
-set sendi,
-set kesuburan,
-set menyusu,
-set kurus.
pengidap penyakit SLE dan TALASIMIA tidak digalakkan mengambil alfalfa complex.
KEBAIKAN DALAM VITAMIN-C.
Tadi kita cerita fasal kebaikan alfalfa complax,yg memang banyak khasiatmya....sekarang ni saya nak kongsikan fasal kebaikan vitamin-C pulak.
ramai orang tahu yg vitamin-C ni kelebihan nya ialah lah untuk mencerah dan mencantikkan kulit je....sebenarnya banyak lagi kebaikan yg terdapat dalam vitamin-C ni.
saya sendiri pun amalkan vitamin-C SUSTAINED RELEASE VITA C 500MG dari shaklee ni,kesan nya memang memuaskan hati saya.
sebelum ni memang saya ada mengambil vitamin c dari jenama lain,saya juga tak berani sangat nak cuba banyak produk ni,
sebab dah ada pengalaman masa remaja dulu,lepas ada anak ni saya belikan anak saya vitamin a*****n je,untuk tambah selera makan anak.saya pun tumpang sekaki makan vitamin anak.
tapi saya dapati vitamin c a*****n yg beli mengandungi pewarna dan rasanya pun manis macam gula2...jadi saya terfikir,adakah vitamin c yg saya beli tu betul2 mempunyai khasiatnya,walau pun jenama tu popular tapi saya rasa macam kurang yakin dengan khasiatnya.
sehinggalah saya jumpa ceweble vitamin c 100mg shaklee,rasanya agak sedap masam2 manis,memang sesuai untuk kanak2.
tapi sebab anak saya tak suka makanan yg ada rasa masam jadi saya lah yg habiskan.....ceweble vitamin c 100mg ni sama je ngan sustained release vitamin c 500mg,cuma sukatan dan rasanya yg berbeza.
kebaikan dan manfaat vitamin c shaklee ialah-;
-ia membantu merangsang kolagen didalam badan,
-memperbaiki simtom pendarahan seperti gusi berdarah,pendarahan hidung dan luka lambat sembuh,
-mengatasi kulit kering,lebam,ruam dan kulit kasar,
-meningkatkan sistem imunisasi untuk melawan penyakit,
-anti oksidan yg terdapat didalam vitamin c mampu menrangsang pengeluaran t-cell untuk menentang sel-sel kenser,
-memcerah dan mencantikkan kulit,melambatkan penuaan dan menyekat pembetukan pigmentasi,
-ianya juga mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah,
-juga boleh mengubati insomia dan mengawal stres.
saya suka ambik vitamin c ni sebab ia boleh mengubati resdung dan asma saya dan yg paling saya seronok ialah anak saya yg masih menyusu badan pun mendapat khasiat yg sama,
walau pun anak saya mengidap masaalah jantung berlubang,tapi saya dapati dia sentiasa sihat dan cergas,susah nak demam dan kulit dia pun halus dan pink.
shukur alhamdulillah sebab jumpa dengan vitamin yg betul.
nanti bila berkesempatan saya akan kongsikan lagi kebaikan vitamin yg saya ambil dan yg sentiasa saya amalkan..
ok jumpa lagi..
fb;sani zakiah
018 3193523.
Untuk mencuba produk shaklee untuk kesihatan anda dan keluarga,boleh hubungi saya atau wassup no di atas ye.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan